Lånesøknadsprosessen– digitale trinn gjennom hele prosessen

Vår lånesøknadsprosess består av sju trinn for at den skal bli så sikker og effektiv som mulig.

Innkommende oppdrag

Kunden fyller ut søknaden på nettet eller sender en fysisk søknad som kommer i bankens innboks.

Oppdragsanalyse

ID-kontroll hvis det er ny kunde. Kredittvurdering, kredittopplysninger, klassifisering hvis det behøves sikkerhet for lånet.

Kommunikasjon

Lånetilbud eller forslag til låneopplegg sendes ut.

Avtale

Avtalen signeres og penger overføres til kunden eller til en annen konto. Autogiro setts opp for avdragene på lånet.

Kommunikasjon

Kontinuerlig informasjon og tilbud sendes til kunden. Ulike medier avhengig av kundens valg.

Fordel for deg

Strukturerte webblanketter gjør det enkelt og brukervennlig.

Fordel for deg

Digital dokumentbehandling forenkler håndteringen – alt materiale er komplett og korrekt umiddelbart.

Fordel for deg

Bruk av Printer Driver, e-post eller digital postkasse og digital signatur effektiviserer prosessen.

Fordel for deg

e-signaturer, digital dokumentbehandling og arkivering forenkler håndteringen.

Fordel for deg

Ingen manuelle prosesser – fysiske utsendelser håndteres via Printer Driver. E-signering brukes for å signere nye tilbud og digital dokumentbehandling for å holde orden på ulike tilbud.